سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجهیزات استخری و تهویه مطبوع

 

پمپ استخر

اگر شما هم مثل اکثر مردم هستید، وقتی سعی می‌کنید آب استخرتان را شفاف نگه دارید، روی افزودن مواد شیمیایی و انجام کارهای منظم مانند جاروبرقی و برس کشیدن دیواره های استخرتان تمرکز می کنید.

در حالی که این مراحل تعمیر و نگهداری استخر بسیار مهم هستند، اما با داشتن یک پمپ استخر شنا که اندازه مناسبی ندارد، می‌توان آن‌ها را بسیار دشوارتر و کارآمدتر کرد.

اگر یک پمپ استخر کم حجم روی استخر خود دارید، آنقدر که باید آب را در استخر خود به گردش در نمی‌آورید، در هنگام استفاده از جاروبرقی استخر مکش کمتری خواهید داشت و سطح استخر شما با این کار تمیز نمی‌شود.

به همین دلیل است که داشتن یک پمپ استخر با اندازه مناسب بسیار مهم است و متأسفانه بسیاری از صاحبان استخر به ابن توجه نمی‌کنند.

چه عواملی در اندازه پمپ استخر نقش دارند؟

اندازه پمپ استخر علم دقیقی نیست و نیازی هم ندارد خیلی دقیق باشد. این بیشتر یک تقریب است و می‌توانید با احتیاط اشتباه کنید و هنگامی که رقمی را برای اندازه پمپ استخر مورد نیاز خود تعیین کردید، با پمپ کمی قوی‌تر هم می‌توانید کار کنید.

شما همچنین می‌توانید به شدت با اسب بخار یک پمپ حرکت کنید. این به این دلیل است که پمپ استخری 2 اسب بخاری (HP) یک سازنده ممکن است آب را به اندازه پمپ استخر 2 اسب بخاری سازنده دیگر قدرت نداشته باشد.

بنابراین، هنگام تعیین پمپ استخر اندازه مناسب برای استخر خود چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

·         تعداد گالن آب در استخر شما

·         حداقل نرخ جریان لازم برای فیلتر کردن موثر استخر

·         حداکثر نرخ جریان لازم برای فیلتر کردن استخر شما به طور موثر

·         نرخ جریان هدف لازم برای فیلتر کردن استخر شما به طور موثر

·         رتبه بندی عملکرد (جریان) پمپ استخر (با در نظر گرفتن "هد")

فیلتر شنی استخر

انواع فیلتر شنی از شن فیلتر مخصوص برای گرفتن زباله و ذرات ریز استفاده می‌کنند. انواع فیلتر شنی در ابتدا در مقایسه با فیلترهای کارتریجی ارزانتر بوده و نگهداری آنها آسان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ??هر 5-7 سال یکبار شن فیلتر را تعویض کنید.

انواع فیلتر شنی می‌توانند مقادیر زیادی آب را فیلتر کنند و برای استخرهای حیاط خلوت و همچنین استخرهای تجاری بزرگ ایده آل هستند.

تمیز کردن فیلتر شنی

تمیز کردن فیلتر شنی نسبتاً ساده است. انواع فیلتر شنی دارای فشار سنج هستند. وقتی فشار داخلی فیلتر 10 psi نسبت به آخرین زمان تمیز کردن آن افزایش یافت، زمان تمیز کردن فیلتر فرا رسیده است.

این فرآیند به عنوان «شستشوی معکوس» شناخته می‌شود، زیرا شما اساساً جهت جریان آب را معکوس می‌کنید و آب را به سمت عقب از فیلتر شنی عبور می‌دهید و از دهانه فاضلاب یا تخلیه خارج می‌کنید. در حالت ایده آل، استخر خود را یک بار در هفته شستشو دهید.

مزایای استفاده از فیلتر شنی

·         استفاده آسان انواع فیلتر شنی

·         ماسه فیلتر فقط باید هر 5-7 سال یکبار تعویض شود

·         ذرات کثیفی و زباله به اندازه 20-40 میکرون را از بین می برد

·         انواع فیلتر شنی ارزان تر است

روفتاب پکیج

روفتاب پکیج نوعی سیستم HVAC یا تهویه مطبوع است که بیشتر در ساختمان های تجاری یافت می‌شود. این سیستم ها گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان را فراهم می‌کنند. روفتاب پکیج گاهی در منازل مسکونی نیز یافت می‌شوند. به این سیستم ها واحدهای پشت بام می گویند زیرا بر روی سقف ساختمان قرار می گیرند. ما به طور کلی یک روفتاب پکیج را RTU می نامیم.

یک روفتاب پکیج شامل تمام تجهیزات گرمایش و سرمایش در یک جعبه فشرده است. این سیستم ها شامل واحدهای داخلی و خارجی نیستند. از آنجایی که همه اجزا در یک جعبه فشرده قرار می گیرند، به آن سیستم بسته بندی می گوییم.

برخی از مزایای واحدهای پشت بام عبارتند از:

·         صدای سیستم روفتاب پکیج افراد یک مجتمع را اذیت نمی‌کند زیرا که بر روی پشت بام قرار می‌گیرد.

·         از آنجایی که همه اجزا روفتاب پکیج در یک جعبه جمع و جور قرار می گیرند، اندازه های کوچکی دارد و باعث صرفه جویی در فضا می شود.

·         نیازی به امنیت ندارد زیرا روی پشت بام قرار دارد.

معمولا روفتاب پکیج ها در خانه‌های مسکونی یافت نمی‌شوند. برخی از دلایل نصب نکردن روفتاب پکیج در خا‌نه‌ها موارد زیر است:

·         نصب روفتاب پکیج روی پشت بام هزینه بر است.

·         برای نصب روفتاب پکیج به تکنسین های آموزش دیده نیاز است.

·         جرثقیل های بزرگ برای نصب روفتاب پکیج بر روی سقف یک ساختمان مورد نیاز است.