سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی ابزاری هستند که برای راحتی کار و زندگی به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. ما در این مقاله به بررسی انواعی از تجهیزات صنعتی مانند فیلتر شنی، دیزل ژنراتور و ترانسمیتر فشار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی، همانطور که با این نام انتظار می رود، فیلتری از تجهیزات استخری است که با ماسه پر شده است. شن و ماسه با اندازه های مختلف ذرات در یک فیلتر شنی قرار دارد و در پایین یک فیلتر شنی یک کف دوتایی متخلخل (کلکتور) قرار دارد. شما میتوانید فیلتر شنی از بسیار بزرگ تا کوچک داشته باشید، این بستگی به سرعت جریان مایع (معمولا آب) دارد. در این تجهیزات صنعتی شن و ماسه اغلب در فیلتر فولادی، پلاستیکی یا بتنی است.

چه تفاوت هایی بین فیلتراسیون شنی سریع و آهسته وجود دارد؟

تفاوت فیلتر شنی سریع و آهسته در این است که با فیلتر شنی آهسته علاوه بر روش حذف مکانیکی، مواد آلی بیولوژیکی نیز تجزیه می‌شود، این به این دلیل است که زیست توده در فیلتر وجود دارد. شما نمی توانید یک فیلتر شنی آهسته را شستشوی معکوس کنید زیرا پس از آن زیست توده را از فیلتر خارج می کنید و سپس اثر بیولوژیکی خود را از دست می‌دهید.

مزایای فیلتر شنی چیست؟

·         با این تجهیزات صنعتی ذرات شناور مختلف را می توان حذف کرد

·         دیفریزاسیون، دگمیزاسیون و آمونیاک را می توان حذف کرد

·         کاهش تک یاخته ها و باکتری ها

·         حذف موثر و طول عمر طولانی

معایب فیلتر شنی چیست؟

·         هزینه اضافی دارد

·         در برابر ویروس ها خیلی موثر نیست

·         فیلترها مسدود می شوند (عیب عمده فیلتراسیون شن و ماسه آهسته)

·         گرد و غبار ریز موجود در آب که برای پاک کردن آن بسیار کوچک است

·         حمل و نقل دشوار دارد.

دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها ماشین‌های ارزشمندی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می‌کنند. دیزل ژنراتورها از طریق احتراق، بیشتر انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. سپس انرژی مکانیکی شفت دیزل ژنراتور را می‌چرخاند که به نوبه خود الکترون های درون سیستم را برای تولید جریان الکتریکی وادار می‌کند.

این تجهیزات صنعتی در بین صاحبان خانه و حتی مکان‌های تجاری به دلیل خروجی انرژی بالای دیزل بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، دیزل ژنراتور، بر خلاف ژنراتورهای گاز طبیعی، قابل حمل است.

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور برای خانه یا کسب و کار خود را دارید، این راهنما به شما کمک می کند تا چند چیز را برای تصمیم گیری آگاهانه درک کنید.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (معمولاً یک دینام) را برای تولید برق ترکیب می‌کند. عملکرد این تجهیزات صنعتی کمی متفاوت از سایر ژنراتورها است. با این حال، مانند هر ژنراتور سوخت دیگری، موتور دیزل ژنراتور سوخت را برای تولید انرژی مکانیکی لازم برای تغذیه دینام می‌سوزاند.

دیزل ژنراتورها اغلب برای آماده به کار و انرژی اولیه استفاده می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از پیمانکاران از دیزل ژنراتورها برای برق اولیه در مناطق دور افتاده و بدون برق استفاده می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از این تجهیزات صنعتی برای اهداف پشتیبان در صورت خرابی شبکه استفاده کنید.

ترانسمیتر فشار چیست؟

انواع ترانسمیتر فشار ابزار دقیقی هستند که برای اندازه‌گیری فشار در گازها، مایعات، هوا یا روغن طراحی شده‌اند. ترانسمیتر فشار، این تجهیزات صنعتی به طور گسترده در فرآیندهای مختلف صنعتی مانند کارخانه‌های تصفیه، خوراک شیمیایی، صنایع فاضلاب، صنایع غذایی، ایستگاه های پمپاژ و غیره استفاده می‌شوند. به دلیل تقاضای رایج، ترانسمیتر فشار اغلب با محدوده فشار، دقت، نوع اتصال، خروجی، کلاس IP و حتی متغیرهای بیشتر قابل تنظیم هستند.

با کاربردهای بسیار زیاد، برای انتخاب ترانسمیتر فشار مناسب، باید بررسی کنیم که چه نوع ترانسمیتر فشار وجود دارد، ترانسمیترهای فشار چه کار می کنند و ترانسمیترهای فشار چند نوع هستند؟

عملکرد ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار، فشار را در محیط‌های مختلف (مایع، سیالات، گازها) اندازه‌گیری می‌کنند و در صورت بروز اختلاف گسترده در محدوده، به کاربران خود هشدار می‌دهند. اینگونه است که ترانسمیتر فشار به جلوگیری از حوادث در فرآیندهای صنعتی کمک می‌کنند. اگرچه همه ترانسمیترهای فشار دارای عملکرد مشترک اندازه گیری فشار هستند، اما بسته به انواع مختلف ترانسمیترهای فشار، کاربرد این تجهیزات صنعتی ممکن است کمی متفاوت باشد.

انواع اصلی ترانسمیتر فشار

·         ترانسمیتر فشار استاندارد - آنها تجهیزات صنعتی فشرده و جهانی هستند که تقریباً برای تمام کاربردهای صنعتی طراحی شده اند و هدف اصلی اندازه گیری محدوده فشار هستند.

·         ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیک این تجهیزات صنعتی اغلب به دلیل اصل کار و توانایی اندازه‌گیری سطح، ترانسمیتر سطح نامیده می‌شوند. ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیک بر این اساس کار می‌کنند که میزان فشار با عمق افزایش می‌یابد. این نوع ترانسمیتر فشار شناور هستند و می توان از آنها برای مایعات و گازها استفاده کرد.

·         ترانسمیتر فشار مطلق این تجهیزات صنعتی در مواردی که فشار گازها یا مایعات از تغییرات فشار اتمسفر جدا می شود استفاده می‌شود. این ترانسمیتر فشار زمانی استفاده می‌شوند که فشاری که اندازه گیری می‌شود تحت تأثیر هیچ گونه تغییری (مانند دما) قرار نگیرد.

·         ترانسمیتر فشار دیفرانسیل ترانسمیتر فشار دیفرانسیل دارای دو دیافراگم حسی است و می‌تواند تفاوت بین دو فشار را اندازه گیری کند. سپس ترانسمیتر فشار دیفرانسیل یک سیگنال خروجی با اشاره به محدوده فشار کالیبره شده تولید می کنند. این تجهیزات صنعتی بسیار رایج در نظارت بر فرآیندهای مختلف صنعتی استفاده می‌شوند.