سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبع انبساط و بوستر پمپ

 

منبع انبساط در مقابل منبع تحت فشار: به کدام یک نیاز دارید؟

دنیای لوله کشی می تواند با تمام اصطلاحات، ابزارها و فناوری های مختلف گیج کننده باشد. یکی از گیج‌کننده‌ترین چیزها برای صاحبان خانه، انتخاب بین منبع انبساط و منبع تحت فشار است. آنها شبیه به هم به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند، بنابراین تفاوت چیست و کدام یک برای شما بهترین است؟

بزرگترین تفاوت بین منبع تحت فشار و منبع انبساط در محل استفاده آنهاست. منبع انبساط در بالای آبگرمکن نصب می‌شوند و در هنگام انبساط آب گرم به محافظت از آن کمک می کنند. منبع تحت فشار در نزدیکی پمپ چاه شما نصب می‌شوند و به محافظت و افزایش طول عمر آن کمک می‌کنند. در حالی که این اجزای لوله کشی مشابه هستند، قابل تعویض نیستند.

هدف از داشتن منبع انبساط چیست؟

مخازن انبساط برای کاهش فشار آب ایجاد شده از آب گرم طراحی شده اند. هنگامی که آب گرم ایجاد می شود، منبسط می‌شود که منجر به فشار بیشتر در داخل آبگرمکن می‌شود. این فشار اضافی باید به جایی برود، جایی که منبع انبساط وارد بازی می‌شود.

اینکه آیا به منبع انبساط نیاز دارید یا نه، تا حد زیادی به نحوه تنظیم سیستم لوله کشی شما بستگی دارد. در سال‌های گذشته، سیستم‌های لوله‌کشی به‌عنوان یک سیستم «حلقه باز» راه‌اندازی می‌شدند، به این معنی که فشار آب اضافی می‌تواند از طریق لوله‌های آب شما و به منبع آب شهر منتقل شود. با این حال، اکثر جوامع جدیدتر شروع به نصب شیرهای چک در سیستم های آب خود کرده اند.

شیرهای چک اساساً پس از ورود آب به خانه لوله‌های آب را می‌بندند، به این معنی که فشار به دام می‌افتد و نمی‌تواند به سمت عقب به منبع آب شهر برود. این بدان معناست که فشار ایجاد شده در اثر انبساط آب گرم اکنون در آبگرمکن شما و لوله‌های آب اطراف محبوس شده است.

خطرات نداشتن منبع انبساط

·         آسیب به آبگرمکن شما

اولین و محتمل‌ترین چیزی که در اثر انبساط آب آسیب می بیند آبگرمکن شماست. من از نزدیک دیده ام که چه اتفاقی برای آبگرمکن‌هایی می‌افتد که منبع انبساط بالای آنها نصب نشده است. کناره‌ها و قسمت‌های بالای مخزن به بیرون برآمده می‌شوند و در نهایت به دلیل فشار اضافی باز می‌شوند.

·         آسیب به شیر تخلیه فشار

اگر آبگرمکن آسیب نبیند، احتمالاً شیر فشارشکن شما آسیب نبیند. شیر کاهش فشار به آبگرمکن متصل است و به گونه ای طراحی شده است که در هنگام بالا رفتن فشار باز شود و فشار را کاهش دهد. با این حال، این امکان وجود دارد که شیر تحت فشار شدید از کار بیفتد و آسیب ببیند.

·         آسیب به دریچه های دستگاه شما

روی هر یک از توالت ها و ماشین لباسشویی های شما شیر برقی نصب شده است. اگر فشار در سیستم لوله کشی شما خیلی زیاد شود، این امکان وجود دارد که آنها آسیب ببینند و آب به طور غیرقابل کنترلی در آنها جریان یابد.

امکانات بوستر پمپ

بوستر پمپ ها ممکن است برای ارائه ویژگی‌های مختلف طراحی شوند. پمپ های با سرعت قابل تنظیم یا متغیر پمپ هایی هستند که دارای تجهیزات درایو سرعت قابل تنظیم (ASD) یا درایو با سرعت متغیر (VSD) هستند که به پمپ اجازه می دهد تا در سرعت های متعدد کنترل شود و کار کند. این برای فرآیندهایی که به دلیل شرایط عملیاتی خاص یا کاهش هزینه های انرژی نیاز به تنظیم جریان پمپ یا فن در حین کار دارند، مهم است.

·         پمپ های کار پیوسته پمپ هایی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم بدون سایش بیش از حد پمپ کار کنند و کار کنند.

·         پمپ های چند مرحله ای سیال فشرده را از مرحله اولیه به محفظه های متوالی یا مراحل تحت فشار منتقل می‌کنند تا سطوح فشار بالاتری نسبت به پمپاژ تک مرحله ای ایجاد کنند. به طور معمول، هر دو پمپ تک مرحله و چند مرحله دارای فشار سنج هستند.

·         پمپ های خود پرایمینگ سطح خلاء کافی برای کشیدن سیال به ورودی بدون کمک خارجی ایجاد و حفظ می‌کنند.