سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیلر چیست؟

هدف چیلرها، چه صنعتی و چه تهویه مطبوع، انتقال گرما از یک مکان و انتقال آن به مکان دیگری برای خنک شدن است. چیلرها از آب یا نوع دیگری مایع،برای خنک کردن قطعه تجهیزاتی که می‌خواهند استفاده می‌کنند. مکانیسم پمپاژ در چیلرها محلول آب یا خنک‌کننده را پردازش کرده و به سیستم پمپاژ منتقل می‌کند تا منطقه مورد نظر خنک شود. پرکاربردترین نوع چیلر، چیلر هوا خنک تراکمی است.

چیلرها برای خنک کردن انواع محصولات به کار می‌روند و کاربرد آنها فقط عمل کردن به عنوان واحدهای تهویه مطبوع نیست. آنها برای خنک کردن محصولات، ماشین آلات، چیلرهای آب، قالب‌گیری تزریقی، صنایع غذایی و نوشیدنی و بسیاری دیگر استفاده می‌شوند.

چیلر میدیا دارای خط تولید کامل است، با طیف وسیعی از کاربردها برای برآورده کردن نیازهای متغیر مشتری تولید شده است. همچنین از فناوری تبادل حرارت طراحی نسل جدید تراکم دو مرحله‌ای برای افزایش راندمان در چیلر میدیا استفاده شده است. از طریق فناوری منحصربفرد تبادل حرارتی ثبت شده، حجم شارژ مبرد را می‌توان تا 40 درصد کاهش داد.

چیلرها برای خنک کردن ساختمان‌ها یا فرآیندها، آب سرد یا مخلوط مایع آب/گلیکول می‌سازند. چیلرها که اغلب همراه با کویل در هواگیرها استفاده می‌شوند، سیال گرم را از کویل هواگیر یا بار فرآیند دریافت می‌کنند، سپس بعد از آن دمای سیال را کاهش می‌دهند، سپس یک پمپ سیال را به کویل یا فرآیند هواگیر باز می‌گرداند. چیلرها در دو نوع اصلی وجود دارند: هوا خنک و آب خنک. یک چیلر هوا خنک، گرمای جذب شده از ساختمان یا فرآیند را مستقیما به هوای بیرون با استفاده از کویل‌های مبرد به هوا و فن‌هایی که هوای بیرون را مستقیما روی آن کویل‌ها می‌دمد، دفع می‌کند. یک چیلر آب خنک، گرمای جذب شده را به یک حلقه سیال اضافی دفع می‌کند که سپس می‌تواند گرما را از طریق یک دستگاه ثانویه مانند برج خنک کننده (متداول تر) یا خنک کننده خشک (کمتر رایج) دفع کند.