تجهیزات صنعتی پر کاربرد؛ بوستر پمپ، گیج دما و دیزل ژنراتور

 

بوستر پمپ

بوستر پمپ آب زمانی بسیار مفید هستند که شما بدانید در چه مدارد و چه جایی کاربرد دارند. اگر فشار آب در خانه شما کم است، بوستر پمپ آب می توانند فشار آب را در هر جایی که نیاز داشته باشید افزایش دهند، بنابراین حتی ارتقا به سر دوش در حمام شما آسان و مقرون به صرفه است.

بوستر پمپ آب همچنین برای کاربردهایی مانند آبیاری چمن ها یا باغ ها با استفاده از سیستم های بارانی یا بارانی یا افزایش فشار آب در ساختمان های مرتفع یا مجتمع های آپارتمانی متعدد و ضروری هستند.

افزایش فشار آب با بوستر پمپ آب

صرف نظر از فاصله و ارتفاع پمپاژ آب، بوستر پمپ آب با بالا بردن فشار آب تا حد مطلوب این مشکلات را حل می کند. نکته مهم دیگر این است که با افزایش نیروی محرکه (فشار) دبی کاهش می یابد.

اسب بخار نیز معیار خوبی برای قدرت و کشش بوستر پمپ آب است. وزن آب در حدود هشت پوند در هر گالن است که نیروی کمی برای حرکت عمودی در لوله ها نیست.

گیج دما

گیج دما از نوع آنالوگ دمای یک نقطه خاص در فرآیند را اندازه گیری می کنند و به دو دسته عملکردی زیر تقسیم می شوند:

گیج دما دو فلزی

عملکرد این گیج دما بر اساس کاهش یا افزایش طول فلز در اثر تغییرات دما است. گیج دما دو فلزی با ضرایب انبساط طولی مختلف به هم جوش داده شده و در یک نقطه ثابت به هم متصل می شوند. تغییرات دما باعث تغییر در طول فلز گیج دما می شود.

یکی از فلزات گیج دما نسبت به افزایش دما واکنش بهتری نشان می دهد و فلز دیگر را با خود می آورد و فلز دیگر نسبت به کاهش دما واکنش بهتری نشان می دهد و گیج دما اینگونه عمل می کند.

گیج دما گاز

این نوع گیج دما با استفاده از تغییرات فشار گاز ناشی از تغییرات دما کار می کند، به این معنی که تغییر دمای گیج دما باعث تغییر در فشار کل گاز و در نتیجه دما می شود.

گاز شارژ گیج دما باید یک گاز بی اثر مانند نیتروژن یا هلیوم باشد. مهمترین کاربرد گیج دما قابل شارژ زمانی است که پروب دما بیش از 1 متر با نمایشگر دستی فاصله داشته باشد و دسترسی به منبع حرارت از راه دور یا در دسترس باشد. این نوع گیج دما، گیج دما مویرگی نامیده می شود و می تواند 1 تا 5 متر طول داشته باشد.

دیزل ژنراتور

تجهیزات صنعتی پر کاربرد؛ بوستر پمپ، گیج دما و دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید برق است که با ترکیب یک موتور دیزل و یک موتور دینام برق تولید می کند. این نوع دیزل ژنراتور با موتورهای دیزل جرقه زنی تراکمی طراحی شده اند که برای کار با سوخت دیزل است. برخی از مدل های دیزل ژنراتور برای کار با سوخت مایع یا گاز طبیعی دیگر نیز تایید شده اند.

دیزل ژنراتورها در مناطقی که در هنگام آتش سوزی دسترسی به برق وجود ندارد، به عنوان منبع برق اضطراری و برای کاربردهای پیچیده مانند پشتیبانی از شبکه، کوچک سازی و صادرات شبکه استفاده می شود. کیفیت دیزل ژنراتور برای جلوگیری از بارگذاری یا تحت قدرت بسیار مهم است.