سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیوندها در سئو خارجی

 

در ادامه به بررسی سئوی خارج از صفحه و تاثیر لینک در موتورهای جستجو و الگوریتم PageRank    نگاه می‌اندازیم.

          پیوندهای خارجی در یک صفحه وب را می توان به عنوان رأی تفسیر کرد.

          در ابتدا همه آرا برابر در نظر گرفته می شوند.

          در طول زمان، صفحاتی که رای بیشتری دریافت می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

          صفحات مهم تر رای مهم تری برای سئو خارجی می دهند.

          رای در هر صفحه = اهمیت صفحه / تعداد پیوندها.

ایجاد لینک برای سئو خارجی

یک روش متداول در ایجاد لینک برای سئو، تجارت لینک است، یا «اگر شما پیوندی به وب‌سایت من در وب‌سایت خود قرار دهید، پیوندی به وب‌سایت شما در وب‌سایت خود خواهم گذاشت». به این نوع پیوندها، پیوندهای متقابل گفته می شود. از آنجایی که تمام لینک‌ها لینک خوبی هستند، لینک‌های متقابل ممنوع نیستند، اما مطمئنا ارزش آن‌ها به اندازه یک لینک یک طرفه به وب‌سایت شما نیست.

به احتمال زیاد زمانی وجود داشت که پیوندهای متقابل به خوبی هر لینک دیگری بودند، اما موتورهای جستجو همیشه در تعیین میزان ارزش یک لینک برای سئو هوشمندتر می شوند. درست مانند هر جنبه دیگری از سئو، خرج پول در ساخت لینک بد است.

پرداخت به دیگران برای لینک دادن به شما توسط موتورهای جستجو اکیدا ممنوع است. در واقع، همه لینک‌های پولی باید دارای برچسبی به نام تگ بدون دنبال کردن (no-follow) باشند که به موتورهای جستجو می‌گوید به آن لینک‌ها اعتبار سئو ندهند. اگر با پیوندهای پولی بدون برچسب (پیوند دهنده یا گیرنده پیوند) گرفتار شوید، وب سایت شما ممکن است از موتورهای جستجو تعلیق شود یا برای همیشه در لیست سیاه قرار گیرد.

پیوندها در سئو خارجی

لینک های به وب سایت شما از تبلیغات به عنوان لینک های ورودی توسط موتورهای جستجو برای سئو محاسبه نمی شود. اگر آنها پیوندهای پولی را پیدا کنند که به عنوان تبلیغات طبقه بندی نمی شوند، خطر تعلیق وب سایت شما در لیست SERP یا حتی در لیست سیاه در صورتی که نمونه به اندازه کافی شدید تلقی شود، وجود دارد.

ارزش پیوند برای سئو خارجی

1.                                        Anchor Text: موتورهای جستجو از متن لنگر برای کمک به درک موضوع صفحه دریافت کننده لینک استفاده می کنند.

2.                                        ارتباط: پیوندهایی که از سایت‌ها/صفحه‌هایی با موضوعی نزدیک به هم مرتبط هستند، ارزش سئویی بیشتری دارند.

3.                                        اعتبار: سایتی که دارای اعتبار بالاتر باشد، رتبه پیج سئو بیشتری را ارائه می کند. با این حال، موتورهای جستجو به شما نمی گویند که کدام سایت ها را معتبر می دانند.

4.                                        اعتماد: اعتماد به وب سایت ها این را در نظر می گیرد که آیا صفحه پیوند دهنده یا وب سایت برای هرزنامه ها نفوذ آسان یا دشوار است. سطح اعتماد یک سایت بر اساس تعداد کلیک هایی است که با یک یا چند سایت "seed" فاصله دارد.

اگر زمان انجام لینک سازی را ندارید، اما مقداری پول نقد دارید، شرکت های سئو هستند که می توانید برای کمک به شما در این کار استخدام کنید. برخی از شرکت ها در بهترین حالت، شیوه های سئوی مشکوک دارند، بنابراین بهتر است قبل از امضای هر گونه قرارداد یا قطع چک، تحقیقات گسترده ای انجام دهید.