سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موارد استفاده PLC و ترانسمیتر فشار

 

 موارد استفاده امروزی از PLCها

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) در سال 1968 اختراع شدند و از آن زمان تاکنون نقش برجسته ای در عملیات تولید ایفا کرده اند. PLC ها اساساً کامپیوترهای حالت صنعتی هستند که ورودی ها و خروجی ها را نظارت می کنند و تصمیمات منطقی را برای فرآیندها یا ماشین های خودکار می گیرند. اگرچه این فناوری برای مدتی طولانی وجود داشته است، اما هنوز هم بخشی از صنایع امروزی است. در اینجا دو مورد استفاده رایج از PLC ها در تولید امروزی آورده شده است.

1. عملیات توربین بادی

PLC ها برای کمک به کارآمدتر شدن توربین های بادی و کاهش زمان خرابی استفاده می شوند. بسیار مهم است که توربین های بادی اطلاعات دقیقی در مورد شرایط باد داشته باشند تا ایمن کار کنند، زیرا داده های باد برای ثبت تلاطم و محافظت از توربین حیاتی است.

 PLC ها سیگنال های سنسورهای سرعت و جهت باد را برای کنترل بهتر توربین های بادی تبدیل می کنند. داده های ارسال شده از PLC ها نیز برای تجزیه و تحلیل آماری برای پیش بینی خرابی ها قبل از وقوع استفاده می شوند.

2. کارخانه هوشمند

فرآیند تولید به لطف اینترنت اشیا (IoT)، اتوماسیون هوشمند، روباتیک پیشرفته و سایر ابتکارات کارخانه هوشمند بسیار کارآمدتر شده است. علیرغم تغییرات سریع در فناوری، PLC ها همچنان نقش حیاتی در تولید، بازی می کنند و به عنوان یک پردازنده مرکزی برای تمام تصمیمات بدون درنگ و سریع عمل می کنند.

برای مثال، یک PLC داده‌های قوی، از جمله عملکرد حسگر و سایر داده‌ها را ارسال می‌کند که می‌تواند با محاسبات ابری ادغام شود تا تصویری جامع‌تر، یعنی مجموعه‌ای از «داده‌های بزرگ» را نشان دهد. سپس ابزارهای تجزیه و تحلیل می‌توانند به مدیران کارخانه و سایرین کمک کنند تا منابع، زمان‌بندی دسته‌ای مشاغل، تدارکات، زمان‌بندی تامین‌کننده و سایر عملکردهایی را که برای ایجاد فرآیندهای تولید کارآمدتر حیاتی هستند، بهینه‌سازی کنند.

 

PLC و ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار

می‌توانید یک ترانسمیتر فشار هوا برای اندازه گیری فشار اتمسفر و ترانسمیتر فشار هیدرولیک برای اندازه گیری فشار در خط خود، ترانسمیتر فشار مرکب خریداری کنید. برای اندازه‌گیری فشارهای مثبت و منفی، ترانسمیتر فشار شناور برای نظارت بر سطح یا عمق، و بسیاری دیگر از انواع ترانسمیتر فشار خاص برای مصارف گوناگون خریداری کنید.

کاربردهای رایج ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار بیشترین کاربرد را برای کاربردهای کنترل و جمع‌آوری داده‌های صنعتی و آزمایشگاهی دارند. در حالی که تعداد کاربردها تقریباً به اندازه انواع مبدل های فشار نامحدود است، در اینجا برخی از رایج ترین کاربردهایی که از ترانسمیتر فشار استفاده می شود آورده شده است:

 

·         اندازه گیری فشار ورودی، خروجی یا سیستم در تنظیمات تست موتور

·         اندازه گیری افت فشار با ترانسمیتر فشار در یک خط برای نگهداری پیشگیرانه

·         اندازه گیری فشار دوغاب / لجن با استفاده از ترانسمیتر فشار دیافراگم فلاش

·         ترانسمیتر فشار بهداشتی در صنایع زیستی یا دارویی.

·         اندازه گیری ارتفاع یا سطح سیال در مخازن

در ادامه مورد آخر را بیشتر توضیح می‌دهیم.

اندازه گیری سطح آب در یک مخزن با ترانسمیتر فشار

روش های مختلفی برای اندازه گیری سطح آب در مخزن وجود دارد، از جمله:

·         استفاده از یک ترانسمیتر فشار شناور با یک کابل شناور که در نزدیکی انتهای مخزن قرار می گیرد تا فشار آب بالای آن را اندازه گیری کند.

·         استفاده از ترانسمیتر فشار سنج در یک سیستم باز در زیر مخزن یا روی یک خط خروجی برای اندازه گیری وزن آب تا بالای مخزن.

·         استفاده از ترانسمیتر فشار دیفرانسیل در یک سیستم بسته برای اندازه گیری فشار محبوس شده بین بالای مخزن و مایع.