سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیح دیزل ژنراتور

کار دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت دیزل به برق است. دیزل ژنراتور می‌تواند برای برق اولیه یا پشتیبان و آماده به کار استفاده شود. به عنوان مثال، یک دیزل ژنراتور ممکن است برای برق اولیه در یک منطقه دورافتاده با اتصال شبکه محدود، یا برای برق آماده به کار یا پشتیبان در هنگام خاموشی استفاده شود.

دیزل ژنراتور قابل حمل

دیزل ژنراتورها چگونه کار می‌کنند؟

دیزل ژنراتورها از یک سری مراحل برای تولید برق AC (جریان متناوب) استفاده می کنند. موتور دوار سپس توسط دینام AC برای تولید الکتریسیته استفاده می شود، در حالی که سیمی که در یک میدان مغناطیسی حرکت می کند بارهای الکتریکی را القا می کند.

این ماشین‌ها به صورت تک فاز هستند که می‌توانند برای مصارف خانگی یا مشاغل کوچک مناسب باشند، یا سه فاز برای مصارف صنعتی طولانی‌مدت یا سنگین.

دیزل ژنراتورها نباید همزمان با برق اصلی مورد استفاده قرار گیرند، به همین دلیل است که برای جلوگیری از این اتفاق اغلب با یک کلید انتقال مجهز می شوند.

تعمیر و نگهداری از دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم دیزل ژنراتور شما را برای زمانی که به آن نیاز دارید آماده نگه می دارد. نیازهای تعمیر و نگهداری موتور دیزل کم است، اما چندین کار وجود دارد که باید حتما در فواصل زمانی منظم انجام دهید.

بازرسی بصری دیزل ژنراتور

ابتدا به تمام اجزای دیزل ژنراتور نگاه کنید. این بازرسی کلی می تواند به شما کمک کند هر گونه نشتی یا سایر مشکلات را قبل از بدتر شدن پیدا کنید.

روغن و فیلتر

وقتی دیزل ژنراتور خاموش است روغن را چک کنید. حتما توصیه های سازنده را برای نوع روغن دنبال کنید. روغن و فیلتر را در بازه زمانی مشخص شده توسط سازنده تعویض کنید.

خنک کننده دیزل ژنراتور

همچنین باید مایع خنک کننده را بررسی کنید. هنگامی که موتور خنک است، سطح باید حدود 3/4 کامل باشد. در صورت مشاهده هرگونه کثیفی یا سایر موانع در اطراف رادیاتور، آن را با یک برس یا پارچه نرم بردارید.

سیستم سوخت

سوخت دیزل بعد از یک سال خراب می شود. سعی کنید سوخت خود را در عرض یک سال قبل از تحلیل رفتن مصرف کنید. همچنین باید فیلتر بنزین را تخلیه کنید تا بخار آب ایجاد شده در مخزن سوخت دیزل ژنراتور از بین برود.

باتری های دیزل ژنراتور

برخی از دیزل ژنراتور هاهنگام راه اندازی ژنراتور به طور خودکار ولتاژ باتری را آزمایش می کنند. در غیر این صورت، باید از یک تستر بار باتری دستی برای دیزل ژنراتور استفاده کنید. آزمایش باتری ها تحت بار، نشانه دقیقی از قدرت راه اندازی آنها به شما می دهد.

اگر باتری ها کثیف هستند، می توانید آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. می توانید با شستن دقیق آنها با محلول جوش شیرین و آب، خوردگی اطراف پایانه ها را از بین ببرید. پس از اتمام کار، باتری ها را با آب تمیز بشویید.

کارکردن موتور

اگر به طور منظم از دیزل ژنراتور خود استفاده نمی کنید، باید آن را به صورت دوره ای تمرین کنید. حداقل یک بار در ماه دیزل ژنراتور را حداقل 30 دقیقه روشن کنید. شما موتور را روغن کاری نگه می دارید و از اکسید شدن جلوگیری می کنید. کارکردن موتور همچنین سوخت را قبل از تحلیل رفتن مصرف می‌کند و کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دیزل ژنراتور در زمانی که به آن نیاز دارید روشن می‌شود.

انتخاب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها مقرون به صرفه، قابل اعتماد و بدون دردسر هستند. وقتی آماده استفاده از مزایایی که دیزل ژنراتور می‌تواند برای شرکت شما به ارمغان بیاورد، انتخاب‌های زیادی دارید.

شما برندها و مدل های متنوعی با ویژگی های مختلف دارید. می توانید روی یک دیزل ژنراتور نو یا دست دوم سرمایه گذاری کنید. یک متخصص با تجربه ژنراتور می تواند به شما کمک کند ژنراتوری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.